close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מידע בסיסי אודות הסרת משקפיים בלייזר בחיפה

מערכת שורשטו סיוון, תשעח29/05/2018

בשנים האחרונות בוחרים ישראלים רבים לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר שנחשב לבעל סיכויי הצלחה גבוהים. יחד עם זאת, לפני שניגשים למכון זה או אחר, חשוב לדעת כמה דברים בסיסיים על ההליך

תגיות:
אם אתם שוקלים לעבור הסרת משקפיים בלייזר הנכם בחברה טובה. בשנים האחרונות בוחרים ישראלים רבים לעבור את הניתוח שנחשב לבטוח מאוד ובעל סיכויי הצלחה גבוהים. יחד עם זאת, לפני שניגשים למכון זה או אחר, חשוב לדעת כמה דברים בסיסיים על ההליך: מהן התוצאות, מה משך ההתאוששות, כיצד לבחור מכון, אילו בדיקות מקדימות תצטרכו לעבור, והאם אתם בכלל מתאימים. כל התשובות במאמר שלפניכם.

אל מי לפנות להסרת משקפיים?
בימינו יש מכונים רבים לרפואת עיניים שבהם ניתן לעבור הסרת משקפיים בלייזר, ודווקא מפני שיש מבחר כה גדול מומלץ להקדיש את הזמן לבחירה נכונה ומושכלת. בראש ובראשונה, חשוב שמי שיבצע את הניתוח יהיה מומחה בתחום הקרנית כמו ד"ר מיכאל היימס. הכוונה היא למומחה ברפואת עיניים בעל התמחות ספציפית בתחום הקרנית המסוגל להתמודד עם כל מצב המתרחש במהלך הניתוח. בנוסף, מומלץ לברר מהי מידת הניסיון של הרופא בתחום הקרנית, ברפואת עיניים בכלל ובהליכי הסרה של משקפיים בלייזר. נכון שמומחה לרפואת עיניים בתחילת דרכו מסוגל לבצע בהצלחה את ההליך, אך גם בתחום זה קיימת משמעות לניסיון שנצבר לאורך שנים. מעבר לכך, יש לתת עדיפות למכון המחזיק את הציוד הרפואי המתקדם ביותר, ואשר מעניק למטופליו ליווי אישי לכל אורך הדרך.

אילו בדיקות מקדימות תצטרכו לעבור
מטרתן של הבדיקות המקדימות היא לוודא את התאמתכם להליך, לעמוד על מצב העיניים ולהקטין ככל האפשר את הסיכוי לסיבוכים. את הבדיקות תבצעו במכון לרפואת עיניים שאליו פניתם והן בגדר חובה. יש לציין כי ההליך מתאים לאנשים בעלי רוחק וקוצר ראיה, אשר רוצים להסיר את משקפי הראייה לרחוק. יחד עם זאת, רבע מתוכם לא יוכלו לעבור את הניתוח עקב סיבות כמו מספר לא יציב של משקפיים, קטרקט או מחלת עיניים קיימת. את ההתאמה שלכם לניתוח יבחנו בעזרת מספר בדיקות, כגון תקינות העין אצל מומחה קרנית, טופוגרפיה למיפוי קרנית, חדות ראיה וגודל אישונים. דרך אגב, רק אנשים מגיל 18 ומעלה יכולים לעבור הסרת משקפיים בלייזר.

כיצד מבוצע הניתוח
הסרת משקפיים בלייזר הינה מהירה מאוד ולוקחת בערך 60 שניות, וזאת בשתי השיטות העיקריות המשמשות כיום. השיטה הראשונה נקראת לאסיק והיא מתחילה בפתיחת חלון טיפולי בחלק המרכזי של הקרנית, וזאת במטרה להגיע אל הסטרומה שהיא השכבה הפנימית. שיטה זו השתכללה בשנים האחרונות ובמקום חיתוך בעזרת סכין, פתיחת החלון נעשית בעזרת לייזר כדוגמת מכשיר האינטראלייס. השיטה השנייה נקראת PRK. בשיטה זו מגיעים אל הסטרומה תוך קילוף של שכבת האפיתל עם מכשיר הלייזר או אלכוהול. בשתי השיטות ממשיכים לאחר מכן לשיוף עדין ומדויק ביותר של הקרנית עם קרן לייזר מסוג אקסימר, כאשר העיצוב החדש של הקרנית הוא שמייתר את הצורך במשקפיים. בשלב האחרון סוגרים את החלון הטיפולי.

מהם סיכויי ההצלחה בניתוח
כפי שאמרנו, הסרת משקפיים בלייזר נועדה לייתר את צורך במשקפי הראייה למרחק, ולהקנות למטופל את אותה חדות הראייה כמו עם עדשות המגע או המשקפיים שלו. יש סיכויים גבוהים מאוד להצלחה בניתוח זה – יותר מ- 95%. ואולם, גם כאן כמו בניתוחים אחרים עלולים להיות סיבוכים נדירים, למשל חזרת מספר חלקי במשקפיים שאותו ניתן לתקן בהמשך באמצעות ניתוח נוסף. עוד סיבוכים נדירים יכולים להיות זיהומים או עיוות של הקרנית, וכאמור הבדיקות שלפני ההליך נועדו למזער ככל האפשר את הסיכונים הללו.

• לעמוד הפייסבוק.

באשר להתאוששות מהסרת משקפיים בלייזר, הדבר תלוי בעיקר בשיטה. כאשר מבצעים ניתוח בשיטת PRK המטופל חווה כאבים במשך כיומיים. כשבוע לאחר ההליך הראייה מטושטשת ומתבהרת בהדרגה. לעומת זאת, הסרה בשיטת לאסיק מאופיינת בהתאוששות הרבה יותר מהירה ובראייה טובה כבר ביום שאחרי הניתוח.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה